Slogans - kort sagt

Idéer til dit slogan – en tekst der fremmer din forretning

Det ville da være skønt, hvis det var nemt for nye kunder at opdage dine tilbud. Og huske dig. Måske fra en række slagord fra siden af firmabilen eller din hjemmeside. Et kort slogan, citat eller et salgspitch kan få os til at stoppe op et øjeblik. Har du selv prøvet at blive grebet af en tekst? Så ved du allerede, hvordan et slogan eller en reklametekst er en hurtig vej til at fange vores opmærksomhed. Et professionelt slogan gør det samme for dit firma. Det sikrer, at du skiller dig ud fra de andre i branchen. Positivt. Du finder en god pris på slogans lidt længere nede på siden.

En effektiv sætning vækker, dækker og trækker 

En dragende tekst tager kunden ved hånden med søde ord, og fører dem langt ind i løvens hule – hvor de bliver spist. Nej, spøg til siden. Det korte slogan fanger ikke spor, medmindre det er sandt og relevant for målgruppen. Først da trækker dit slogan nye kunder til. Særligt hvis du får et slogan, der fortæller noget om, hvad du laver – og samtidig fortæller, hvordan du opfylder kundernes behov i dit firma. Et slogan er altså et fængende citat der vækker interesse fra nye kunder. Det kan bygge på et af de vigtigste værdiudsagn i din virksomhed. Eksempelvis: hvad får kunden ud af din service eller produkt.

Den største udfordring ved salg

Alle selvstændige og iværksættere er oppe mod den samme udfordring, hvad kunder angår. Kunder har nemlig alle en smule dovendyr i sig. Og vi er alle kunder. Dovendyret er muligvis ikke fremme, når vi skal gøre karriere. Eller bygge hus. Eller udøve en sport. Men når mørket falder på, og vi skal købe ind, tage valg og løse vores problemer sidst på dagen, så skal det være nemt. Og vejen til sofaen være kort. Med andre ord, så gør vi det vi kender når vi køber ind. At tage kontakt til et nyt firma eller gøre brug af en ny butik, kan være en stejl bakke at bestige. Er dovendyrene ikke stærkt motiveret, gentager vi vores rutiner dag ind og dag ud. Og vi kan ikke gøre for det. Det er hjernens skyld.

Den krøllede sag kan du læse mere om her, hvis det har din interesse: hjerneforskning. Men mens du sukker dybt over udfordringen, og peger finger ad kundernes krøllede hjerner, så skal du med den anden hånd gøre noget ved sagen. Er du iværksætter eller selvstændig, er det en rigtig god idé at overveje køb af et slogan. Så har du taget det ekstra skridt for at blive set og husket. Hvis det er vigtigt for dig?

Et slogan gør vejen til nye kunder kortere

Er en ny kunde enig med udsagnet i dit slogan, er vejen til den første kontakt allerede en hel del kortere. Hos Teksthjælp kan du bestille et håndværkerslogan, et slogan til firmabilen, til butiksruden, plakaten eller hjemmesidens forside. Der er mange steder du kan bruge et slogan eller en reklametekst. Og mange måder at gribe teksten i et salgspitch an på. Ordene i sætningen kan rime. De kan gentage en pointe, der er vigtig i din forretning. Et slogan kan også være morsomt. Endda sjovt på den platte måde. Bare vi husker det forretningsmæssige formål og målgruppen, som vi gerne vil gribe.

Sådan finder vi dit nye slogan til firmaet

Bestiller du er slogan hos Teksthjælp, vil du få flere at vælge mellem. Så er vi sikre på, at du finder den perfekte tone til din virksomhed. Modtageren skal kunne bruge teksten til at forstå noget konkret. Ellers er det lige meget. Vi kan også springe det sjove over. Det passer ikke til alle brancher, og det er vigtigt at bruge en tone i teksten, der passer til dig og de kunder du ønsker at tiltrække. Du besvarer et spørgeskema. Det sikrer, at du får et slogan, der rammer målgruppen du ønsker.

Den lille sætning vil så meget 

  • Den vil tiltrække de rigtige kunder til din forretning
  • Kunderne får hurtigere tillid til dig og din service
  • Det bliver nemmere at huske dig og dit firma

Hvad koster et slogan

Hos Teksthjælp får du et slogan fra en professionel tekstforfatter, der lever af salgstekster.

Din pris for et slogan hos Teksthjælp er: 2.250 kr. + momsen.

Kom godt videre med mere teksthjælp

Teksthjælp leverer salgstekst og søgeoptimerede webtekster til hjemmesider i alle brancher. Som tekstforfatter har jeg især fokus på mindre og nyopstartede virksomheder. Læs mere om TEKST DER SÆLGER – og find ud af, hvordan en god salgstekst gør en forskel i din forretning. Og omvendt. Hvilken påvirkning en mindre god salgstekst har på potentielle kunder.

Se eksempler på slogans

Du finder et par eksempler mere på min landingsside til ejendomsmæglere. Klik her: flere eksempler.

Skal dit firma også have et slogan

Ring og få en snak om en kort tekst

Skriv en mail og få et hurtigt svar