Gode salgstekster med Teksthjælp

Salgstekst - der rykker din virksomhed til et bedre sted

En god tekst rykker ikke kun din forretning til et nyt sted. Den rykker også sine kunder. Den rykker på målgruppens indstilling. Gør dem parate. Eller mere afklarede. Vi ved det godt – at gode salgstekster på hjemmesiden er vejen til at skaffe nye kunder i butikken. Men hvad er det, der gør en salgstekst god? Eller dårlig?

Det får du nogle tips til her på siden. Tips, der kan hjælpe dig med selv at tiltrække nye kunder til din forretning. Du kan også vælge at lade Teksthjælp klare opgaven for dig? Så får du de gode salgstekster meget hurtigere. Ser du… samarbejdet med en professionel tekstforfatter er en snorlige vej til teksten, der sælger og tiltrækker nye kunder. Velkommen til Teksthjælp!

Undgå salgstekster der trætter - og hvorfor det er vigtigt

En træt læser har ikke overskud til handling. En træt læser føler sig ikke motiveret. Eller begejstret. Så lad os starte med at se på, hvordan din tekst trætter sin læser: Din tekst taler for meget om dig – og alt det, du er optaget af i din forretning. Din tekst glemmer at sige det vigtige – først. Din tekst glemmer kunden. Din tekst er for tung at læse. Din tekst skaber ikke nok tillid. Din tekst mangler X-faktor. Hm! Men hvad skal teksten så gøre? Det kommer nu. Men først lige et par ord mere om den der X-faktor?? Xét handler om autenticitet og den gode kontakt til mennesker, du ikke kender (endnu). Smut evt. forbi min artikel på LinkedIn og læs mere: Salg og elektricitet kræver lige god forbindelse.

Sådan bliver du tiltrækkende - uden at sælge din sjæl

Den helt korte version af svaret, er: 1. Dine salgstekster skal holde fokus på kunderne. Så behøver du ikke læse mere, men gør det alligevel. 2. Teksterne skal tale til kundernes mindset. 3. Teksterne skal tale om kundernes behov. 4. Du skal finde ud af, hvad kernen i din virksomhed er (hvis ikke du er helt klar på det allerede). 5. Teksten skal fortælle om kernen i dit virke. 6. Du skal huske kunden. Du skal huske kunden. Du skal huske kunden. Altid – og nu glemmer du det ikke igen, fordi det blev gentaget. Gentagelser er godt, når noget er vigtigt. Husk det. 7. Din tekst skal være let at læse. 8. Din tekst skal skabe tillid. Punktum.

Autenticitet og kærlighed - ved første klik

Autenticitet handler om at være ægte. Men autenticitet er jo ikke en færdig størrelse. Det er en proces. Og det er udvikling af god salgstekst også. Når jeg taler om autenticitet i forhold til din virksomhed og salgstekst, så taler jeg om at være ærlig. At være ærlig om, hvad du eller dit produkt gør godt. Eller bedst. Det er den eneste måde vi finder ind til, hvilken værdi din service har. Og når den er på plads? Så kan vi skrive om den, og opnå den der X-faktor, der skaber kærlighed ved første klik.

Kan dine egne tekster vække tillid (nok)

Gode salgstekster er gode, fordi de skaber god kontakt. Det er vigtigt – især online. God kontakt skaber tillid. Det er endnu vigtigere – især online. Jo mere tydelig du er med, hvem du er, hvad du tilbyder, og forskellen dét gør – jo mere tillid vækker du. Tekst er ord skrevet af mennesker til mennesker. Og helst lige fra maven og hjertet. Professionelt selvfølgelig. En masse snak om, hvordan du løser opgaven, er ofte sekundært. Du skal hele tiden huske, hvad formålet med din tekst er. Og sige det højt (skrive det klart) og tydeligt, så kunden ved, hvad de skal gøre.

Men har kunden så lyst til at gøre det, du have dem til?? Kan de se lyset, ligesom du har gjort?? Det kan vi ikke vide, da menneskers beslutninger er under indflydelse af mange ting. Også ting, som ingen tekstforfatter eller virksomhed kan styre. Heldigvis. Vi er jo ikke maskiner. Vi sælger ikke plat. Det sidste tip er, at du skal gøre det nemt for kunderne at se, hvem der står bag hjemmesiden. Tydeligt foto, navn og adresse. Du kender det sikkert fra dig selv. Det er tryghed og tillid der får dig til at bestille, booke og købe på nettet. Uden tillid, sker der… ingenting.

Kan Teksthjælp noget, du ikke selv kan

Som tekstforfatter bruger jeg min journalistiske baggrund til at stille spørgsmål. Jeg undersøger din virksomhed, så jeg kan skrive om den. Du får spørgsmål, der får dig til at tænke. Og måske også gør dig klogere på din egen virksomhed og dit produkt; hvad du vil og hvorfor du vil det. Du får en tekst der sælger det bedste du har at tilbyde nye kunder. Teksthjælp sætter ord på kernen i din virksomhed, og den værdi der betyder mest for dine kunderne – og dermed dit salg.

Og så er der lige det med tekstens synlighed på Google. Derfor skriver jeg også SEO-salgstekster til hjemmesider. Det kan du læse mere om her: SEO-tekst.

Få den rigtige teksthjælp fra starten

Overvejer du at bestille din salgstekst hos Teksthjælp? Så det en god idé at læse mere om alle dine fordele ved at hyre en tekstforfatter til din salgstekst. Du klikker her: FREELANCE TEKSTFORFATTER .

Mangler du bedre salgstekster

Få en god snak om salgstekster

Skriv en mail, så vender jeg tilbage