Tekster der sælger

Hjemmesidetekst - et køb der betaler dig

Har du brug for hjælp til tekster på hjemmesiden? Så kan du købe teksterne her. Skrevet af en specialist i hjemmesidetekst, salgstekst, webtekst, online kommunikation, søgeoptimering og planlægning af godt indhold til professionelle hjemmesider. Er du i tvivl om, hvorfor du skal købe tekster? Frem for at skrive selv? Så skal du læse videre …

Den gode tekst sælger bedst

Hjemmesiden med den gode salgstekst sælger bedst. Det er ikke til at komme udenom. Vi kan ikke løbe fra det. God tekst betyder noget. Er hjemmesiden synlig nok på Google, kan den også sikre dig et stabilt kundeflow. 24/7. Det er noget alle drømmer om. Der er også nogle trin derhen. Men det starter altså med et køb af hjemmesidetekst, så du er sikker på, at hjemmesiden har tekst der sælger.

SKRIV OM MÅLET. METODEN ER OFTE LIGEGYLDIG.

Læs en tekst der trætter - og skynd dig så videre i teksten

En tekst der trætter sin læser har altid meget på hjerte, når den vil forklare sig og gøre sit bedste for ikke at blive misforstået og i stedet forstået. Budskabet kan være nok så godt, men kan forsvinde i alt for meget fokus på alt det skribenten selv er fyldt af og glemme sin læser og deres behov for en kort og klar tekst der er nem at læse. Det bliver ikke overskud til handle på noget som helst, hvis dine kunder skal bruge al deres energi på at gennemskue, hvad det er du sælger på hjemmesiden og hvor de finder de oplysninger de har brug for, plus at lange sætninger som disse der aldrig stopper er noget fanden selv har skabt.

Tekst og salg - do and don'ts

Teksten ovenover har et lixtal på 42. Det betyder, at den er svær at læse. Den er velegnet til en akademisk bog, hvor læseren er trænet i at bruge kræfter på kompliceret formuleret stof. Men et lixtal på 42 er alt for højt til en hjemmesidetekst. Som del af en tekst der skal sælge, dur den slet ikke. Høje lixtal kræver høj koncentration og det trætter vores hjerner. Den sælgende hjemmeside har letfordøjelige tekster.

Lette tekster består af korte og lange sætninger og korte og lange ord. I en god blanding. Husk, hvor hurtigt alting går på nettet. Klikke. Læse. Klikke. Scrolle. Hurtigt ind. Hurtigt ud. Klik. Klik. Du kender det sikkert. Det er sådan vi bevæger os rundt online. Medmindre noget fanger vores opmærksomhed. Derfor er det at skrive tekst til papir, ikke det samme som at skrive webtekster.

LYKKEN ER EN TEKST, DER SÆLGER ONLINE

Tips til dig der gør-det-selv

Er du en af de solo-selvstændige der gerne vil skrive selv? Så skal du spidse læsebrillerne nu. Man ved ikke det, man ikke ved – så jeg vil forsøge at få sagt det vigtigste nu. Mange vælger at skrive, for at spare penge. Hvor svært kan det være? Vi har alle lært at skrive. Men! Ikke alle forstår at sortere i informationer, så budskaber fremstår klart. Og det er altså det du skal kunne, hvis din hjemmesidetekst skal sælge.

Folk med hjemmesider (som dig og mig) er ofte ildsjæle. De har meget at give og meget at sige. De har også mange tanker kørende. De kender deres branche og forretning til fingerspidserne. Det er et plus. Det er også et minus. Utrænede skribenter kan have svært ved at nå kunderne. Salg og online kommunikation på hjemmesider kræver træning og viden. Samt kunsten er at glemme sig selv og stå i kundens sko. Kan du det, kan du skrive en tekst der sælger.

Træn dig selv i at skrive så teksten sælger

Et løbende fokus på kunden der læser, hjælper dig med at prioritere i dine informationer. Når du skriver, spørger du dig selv løbende, hvorfor kunden skal læse din tekst? Hvad skal læseren opnå? Hvad vil du opnå? Står det klart i den færdige tekst? For dig? For kunden? For salget? Nederst her på siden får du flere tips og trin, der kan hjælpe dig med at sælge bedre. Alt er godt at huske. Især hvis du vil skrive selv.

Faktisk kan du med stor fordel læse (næsten) al tekst på min hjemmeside. Det koster kun din læsetid. Du finder alle interne links til mine undersider allernederst. Indekseret efter emne. Brug det som en inspiration og husk, at der er mange måder at skrive på. To vidt forskellige tekster kan begge være “rigtige”. Det handler jo også om, at du finder din egen tone.

GOD TEKST LANDER GODT I MAVEN

Læs en artikel om den gode salgstekst

Du finder den på LinkedIn. Og ja. Det er mig der har skrevet den. Du bliver klogere på, hvorfor det er vigtigt for din tekst, at den skaber god kontakt til sin læser. Klik her: Salg og elektricitet kræver lige god forbindelse.

Teksthjælp - din hjælp til at nå målet

Hvad kan Teksthjælp, der vil gøre en forskel i din forretning? Du får en tekstforfatter der er grund med sit håndværk. Jeg bruger min journalistiske baggrund. Jeg bruger den til at skrive målrettet tekst. Men jeg bruger den også i vores samarbejde. En væsentlig del af mit arbejde er at blive klogere på din virksomhed. Det kræver spørgsmål. Vel at mærke de rigtige spørgsmål. Det er sådan vi finder ud af, hvilke budskaber der er vigtige for dine kunder. Opgaven er dels at udvikle godt indhold til din hjemmeside. Dels sætter ord på kernen i din virksomhed. Det er sådan du når din målgruppe. Når din målgruppe og styrker dit salg.

TAG ET PAR FREM TRIN MOD DEN GODE HJEMMESIDETEKST

Trin 1. Kend værdien af din eget produkt

Kender du værdien af dit eget produkt? Altså, det udbytte dine kunder får ved at handle med dig. Bruge dit produkt. Betale for din service. Uanset, hvad du sælger, så er det dér vi starter, hvis du vælger at købe dine tekster hos teksthjælp.

Trin 2. Forstå den gode salgstekst

Den gode salgstekst er teksten, der på forhånd har valgt side. Du finder den på samme side som målgruppen. De er bedste venner fra første klik. De taler samme sprog. De forstår hinanden. Den har klare svar, formuleret i et klart sprog. Den lander godt i maven.

Trin 3. Skab gode oplevelser

En forretning skal sælge. Men den skal også være ærlig. Kunderne skal købe. Men de skal købe af de rigtige årsager, så oplevelsen bliver god. Gode oplevelser skaber glade kunder. Det er god forretning. Helt enkelt.

Trin 4. Husk målet med teksten

Kunsten er at skabe et skift i den kunde, du ønsker at nå. Din tekst skal have et aktivt mål. Målet kan være at motivere. Eller vække en nysgerrighed. Men det du siger og fortæller skal især vække tillid til dig og dit produkt. Hvad vækker din tillid?

Trin 5. Husk altid disse grundregler

Du skal huske din kundes behov, når du skriver. Du skal gentage de vigtigste pointer. Skrive og omskrive flere gange. Sige det samme med forskellige ord. Du skal holde fokus på kundens behov. Du skal sige det samme et par gange. Glem det ikke.

Trin 6. Øg tilliden med tydelighed

Det skal være nemt for alle dine kunder at se, hvem der står bag hjemmesiden. Tydeligt foto, navn og adresse. Du kender det sikkert fra dig selv. Det er tryghed og tillid der får dig til at bestille, booke og købe på nettet. Uden tillid, gør du absolut ingenting.

Værdien af en god tekst varer evigt

Ring og få en snak om hjælp til dine tekster

Du kan også skrive en mail med dine spørgsmål