Gode salgstekster

Det er gode salgstekster, der får nye kunder til at overveje et ja-tak!

Margit Abrahamsen, tekstforfatter hos Teksthjælp.dk

Salgstekster skaber kunder

Når du bruger en tekstforfatter til dine salgstekster, er du sikret en brugbar salgstekst med kunden i centrum. Men hvad vil det egentlig sige? At holde kunden i centrum vil sige, at teksten hele tiden har for øje, hvad din læser/kunde har brug for at vide. Når en tekst roder, så er det ofte fordi vi kommer til at dele en masse unyttig information. Eller vi fremhæver det vigtige til sidst, frem for at sætte det først. Vi kan også komme til at virke for anmassende. Eller alt for tilbageholdende. Der er hele tiden tale om en balance, når vi skriver tekster med det formål at skabe kunder. 

Måske tænker du: hvor svært kan det være, at prioritere informationer? Men hånden på hjertet – det er det de fleste af os kæmper med. En god salgstekst er renset for den støj, som kan komme mellem dig og din kunde. Så hvad skal der til? En tekst der sælger, taler direkte til sin læser. Den leverer de informationer, der er brug for. Ikke mere. Ikke mindre. Begynder kunderne at ringe, så er teksten troværdig. Den har sagt noget, der giver mening. 

Vil du læse mere om den sag? På LinkedIn finder du min artikel om den gode salgstekst. Læser du den, bliver du klogere på, hvorfor det er vigtigt for din tekst, at den skaber god kontakt til sin læser. 

Klik her: Salg og elektricitet kræver lige god forbindelse.

Bliv forstået, set og hørt - online

At sætte ord på værdien af sit eget produkt kan være en udfordring for mange virksomheder. Faktisk er det et af de vigtigste ting at se på. Derfor er det også noget af det første vi tager fat på, hvis du vælger at få hjælp til din tekst her hos Teksthjælp.

Som tekstforfatter med erfaring i salgstekster hjælper jeg din virksomhed med at udtrykke produktets unikke fordele – og gøre det på en måde, der tiltrækker målgruppen og får dem til at handle – fx bestille eller booke, skrive en e-mail eller ringe og få den første snak. Investeringen i gode salgstekster kan derfor være en vigtig faktor for den succes du ønsker at få. Det er også god forretning – helt enkelt – altid at være autentisk og ligefrem med, hvem du er og hvad du tilbyder.

Er det svært for din hjemmeside at generere kunder?

Så kan der være tale om en kombination af problemer, der forhindrer dig i at få nye eller flere kunder. Det er ikke altid tekstens skyld. Hvad hjemmesider angår, er der altid tale om en helhed, som skal fungere. Det kan du læse mere om nu… 

Er din hjemmeside ikke synlig nok på Google? Det kan skyldes, at konkurrencen om søgeordene er for høj. Men det kan også skyldes, at kvaliteten af dine SEO-tekster er for lav. Løsningen er at sikre SEO-tekster i høj kvalitet med de rigtige søgeord. Eller – betale for annoncer på Google. Læs om at blive synlig på googleDet kan også skyldes, at der er alt for få kunder til produktet. Dem der er, hapser dine konkurrenter. Er det her problemet ligger? Så er der ekstra god grund til at rulle ærmerne op og få styr på salgsteksten, så du og din virksomhed, bliver mere konkurrencedygtig. Læs mere om at tiltrække kunder online

NB: I nogle tilfælde er det en kombination af dårligt webdesign og tekster, der er problemet. Så har du både brug for en tekstforfatter til hjemmesiden og et webbureau, der kan hjælpe dig med et nyt og mere brugervenligt webdesign, der spiller bedre sammen med dine hjemmesidetekster

Når du fortæller godt, så sælger det

Jeg er vild med at skrive salgstekster. I stedet for at tænke salg og profit, så koncentrer jeg mig om at skabe en inspirerende tekst. Det vil sige en tekst, der deler relevante informationer, og som kommer læseren til gode. Den slags tekster etablerer også en naturlig tillid. Ganske enkelt fordi teksten helt konkret viser, at du faktisk ved (eller har) noget, dine kunder kan bruge. Det skaber en win-win-situation, både for dig selv og de potentielle kunder, der leder efter dig og dine tilbud. Intentionen bag en god tekst, er ofte nok til at den arbejder godt for din forretning. 

Hjemmesiden? Den ville vælge Teksthjælp ...

Hold dig ikke tilbage! Tag kontakt og hør mere om din mulighed for tekst og SEO til hjemmesiden.