Synlig med unikke søgeord

Søgeordsanalyse, søgeord og SEO-hjælp til små virksomheder

En god søgeordsplanlægning og valg af de rette søgeord til hjemmesiden, kan føre til succes med at tiltrække organisk trafik fra Google. Derfor er søgemaskineoptimering er vigtigt – især for mindre virksomheder, der gerne vil undgå udgiften til de dyre Google-annoncer. Men! Der er et par trin hen mod en effektiv tekst med søgeord der gør en forskel – også kaldet en effektiv SEO-tekst. Særligt, hvis målet er at den skal bryde tekstmuren ned på Google, så du overhaler dine konkurrenter. Hvorfor? Fordi alle andre bruger de samme søgeord som dig. Derfor kommer ingen virksomhed uden om en søgeordsanalyse og en søgeordsstrategi til hjemmesiden. Men opgaven stopper ikke der. Du vil også gerne tiltrække de rette kunder fra starten. Det vil sige kunder, der ikke er langt fra at købe og bestille. Det er en skriveopgaven en SEO-tekstforfatter kan hjælpe dig med. Især, hvis du har planer om at sætte al din lid til at organisk SEO skal klare al markedsføring af din hjemmeside på Google. Hvad der skal til, kan du læse mere om, her på siden. Vi starter med at se på søgeordsanalysen, og hvordan du vælge de bedste søgeord til din hjemmeside.

Kunderne på Google bruger unikke søgeord - så det skal du også

Unikke søgeord og søgeordskombinationer er afgørende for en succes. Dels for at øge din synlighed. Dels for at tiltrække købeklare kunder. De unikke sætninger finder du i søgeordsanalysen. Det er derfor, at den er vigtig FØR du begynder at skrive teksterne til dine kunder. Analysen giver dig indsigt i de mest brugte søgeord. Men den giver dig også adgang til de sætninger og søgeordskombinationer, du er bedst tjent at bruge. Også kaldet for unikke søgeord og søgeordskombinationer. Især, hvis du foretager en analyse med fokus på, hvordan kunderne efterspørger køb af dit produkt. Eller hjælp til din service. Alt efter, hvilken branche du kommer fra. Bruger du søgeordsanalysen korrekt, kan du målrette din tekst til et reelt behov hos nye kunder. Dermed undgår du at spilde tid på at skabe content med søgeord og vendinger ingen bruger eller leder efter. Du øger din chance for synlighed og klik på Google. Og dine mulighed for at gøre en god forretning, ved at tiltrække flere kunder.

Søgeordsanalyse og Content Marketing

En søgeordsanalyse tager os på en spændende rejse over i kundes sko. Når du står der, vil du hurtigt opdage, at nogle kunder søger information om deres problem, mens andre søger information efter en løsning. F.eks. vil nogle søge efter ”hvorfor er min hjemmeside ikke synlig”. Mens andre søger efter ”hvordan bliver hjemmesiden synlig”. Og hvem skal du vælge at skrive til? På den ene side er det fristende at rette sin Content Marketing mod det, de fleste kunder søger efter. Men gør vi det, så bliver konkurrencen om de synlige pladser på Google hurtig trang. Det går altså ikke KUN at lave indhold til hjemmesiden, der spejler, hvad flertallet søger efter. Det skal med. Bestemt. Men det betaler sig også, at være kreativ, opfindsom og tænke ud af flokkens SEO-boks.

Tænk ud af SEO-boksen

Da jeg i sin tid oprettede min hjemmeside, var det ikke nemt at blive synlig med søgeordene tekst og hjemmeside. Men ved at kombinere ordene firma + hjemmeside + tekst, blev det pludselig muligt for mig at opnå synlighed på første side. Der er næsten altid et lille smuthul andre (endnu) ikke har opdaget. Den kombination af søgeord fik mig på første side af Google. Landingssiden var for en tid en af mine mest besøgte. Det er den ikke længere. Ikke fordi der er noget galt, men fordi kundernes søgeadfærd er evigt skiftende. Nogle sider bevarer deres popularitet. Andre gør ikke. Derfor skal du altid udvikle dine SEO-tekst og være på forkant med strategien for din forretning. Det handler jo om at tiltrække kunder, og hvad kan være mere vigtigt end det?? Køber du dine søgeoptimerede tekster hos Teksthjælp, har du også mulighed for at købe en opfølgning. Den vil sikre, at dine tekster følger bevægelserne i markedet og kundernes søgeadfærd. Det kan du læse mere om her. (link på vej)

Der er ingen garanti, men alt at vinde

Selv med den bedste søgeordsanalyse, er der ingen garanti for en god placering på Google. SEO-tekst bygger på analyse og strategi. Og hvordan en tekst klarer sig, hænger også tæt sammen med, hvor SEO-venlig teknikken på din hjemmeside er. Men når det er sagt, så er der ikke noget at betvivle. Er du på vej med en seriøs virksomhed? Er det meningen, at du på sigt skal leve af den? Så kommer du ikke uden om en professionel hjemmeside med professionelle SEO-tekster. Bygget god en god søgeordsanalyse. Selvfølgelig. Du får også tekst, der skaber tillid og klart signalerer kundernes udbytte af dit produkt og din service. Jeg laver selvfølgelig gerne et uforpligtende tilbud på teksten til din virksomhed.

Søgeord er en del af en større strategi for hjemmesiden. Læs med her...

Hvad er linkbuilding med søgeord

At bygge links mellem dine undersider på hjemmeside, hjælper Google med at finde og indeksere alle dine sider. Linkbuilding er derfor også en vigtig del af hjemmesidens optimering. Den interne linkbuilding bruger du også til at fortælle både kunder og Google, hvad dine sider handler om, og hvad de kan læse om.

Hvad er søgemaskineoptimering

Også kaldet Google optimering, SEO-optimering og søgeoptimering (når vi googler emnet) – dækker over en lang række faktorer på hjemmesiden, der har betydning for, hvor godt din hjemmeside vil rangere i søgeresultatet. Herunder blandt andet opdateret teknik, en hurtig hjemmeside, responsive design mv. Det vil sige, at det ikke kun er dine søgeord og tekster, der har betydning for din synlighed på Google.

Lever din hjemmeside ikke op til Googles krav, bør du overveje om en ny hjemmeside er investeringen værd. En ny og opdateret hjemmeside har stor betydning for placeringer i søgeresultater på Google. Samarbejder du med Teksthjælp, kan du altid få et godt tilbud her: Ny hjemmeside.

Hvorfor er optimering af hjemmesider så vigtigt

Har du et stort budget du kan bruge til annoncering på google, kan du helt undgå at beskæftige dig med søgemaskineoptimering af din hjemmeside. Så kan du nøjes med at holde fokus på de gode salgstekster. Men vil du gerne findes i de organiske søgeresultater? Så er der ingen vej uden om den langsigtede investering de gode søgeoptimerede tekster er!

Hvad får du hos Teksthjælp

Teksthjælp er et mini SEO-firma. Små virksomheder skal også have adgang til gode analyser, hjælp til at finde deres søgeord og hjælp til søgeoptimerede tekster. Alt sammen til overkommelige priser. Din virksomhed får også hjælp til linkbuilding mellem landingssider på websitet. Bemærk at Teksthjælp ikke er leverandør til de samme ydelser som større SEO-bureauer. Et stort bureau kan koste op til 35.000 kr. (eller mere) om måneden. Her betaler du en SEO-tekstforfatter (mig) for at skrive en søgeoptimeret tekst, du betaler for én gang. Så kan en mindre virksomhed som din også være med!

Kom godt videre med Teksthjælp ...

Læs HVAD SKAL EN GOD HJEMMESIDE INDEHOLDE – så du er helt med på, hvad du skal gøre for at få den succes, du ønsker.

Har du brug for en ny analyse

Ring og få en snak om søgeord

Skriv en mail og få et hurtigt svar